Przyjrzyjmy się pracy osób projektujących doświadczenia użytkowników – UX designerów. Warto wspomnieć historię, której echo rozniosło się po całym świecie internetowej sprzedaży. Jedna zmiana w procesie zakupowym przyniosła firmie oferującej e-zakupy 300 milionów dolarów zysku w rok.

Zauważono, że użytkownicy chętnie odwiedzali strony, jeszcze chętniej odnajdywali na niej produkty dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. 

Problem pojawiał się na etapie finalizacji transakcji – aż 75% kupujących porzucało swój koszyk zakupowy. 

Światowej sławy specjalista UX zauważył, że źródłem trudności był formularz rejestracyjny. Zaproponował nową ścieżkę zakupową, która zakończyła się ogromnym sukcesem firmy.

UX jako wsparcie, nie złoty środek

Inwestycja w UX designera nie jest uniwersalnym rozwiązaniem wszystkich problemów biznesowych. To jednak specjalista, który potrafi wskazać słabsze ogniwa, np. zbyt małe zaangażowanie użytkowników wynikające ze skomplikowanych procesów działania sklepu czy strony internetowej.

Z doświadczenia i wiedzy UX designera warto skorzystać zarówno wtedy, gdy posiadasz już stronę internetową, jak i na etapie jej tworzenia. 

W obu przypadkach specjalista skupi się na użytkowniku i zadba o jego pozytywne odczucia.

Jak pracuje UX designer

UX designer zadaje pytania dotyczące:

  • potrzeb użytkowników,
  • użyteczności i funkcjonowania usługi,
  • stopnia zaangażowania użytkownika,
  • wrażeń podczas korzystania z produktu lub strony.

Specjaliści z biznesinfobrokera wspierają ten proces, zbierając dane podczas wywiadów grupowych czy badań konkurencji. 

Wszystko po to, by wzrosła satysfakcja użytkownika, a zadowoleni klienci chętniej kupowali i polecali produkty innym.

Przykład nagrodzonego projektu

Pomoc UX designera jest nieoceniona w branżach, w których sama cena i dostępność nie wystarczają, by konkurować. Dobrym przykładem jest aplikacja Apple 24 Shake to Play, nagrodzona brązową statuetką Mix Awards 2020 w kategorii UX oraz wyróżniona w Innovation and Smart Solutions.

Prace nad projektem poprzedziły badania użytkowników sieci dotyczące ich potrzeb i oczekiwań. Twórcom zależało na tym, aby połączyć zabawę z realnymi korzyściami – wystarczyło potrząsnąć telefonem, aby zdobyć dodatkowe gigabajty internetu.

Jak działa nasza Firma w projektach UX

Biznesinfobroker na każdym etapie projektu dostarcza rzetelnych informacji, które pozwalają projektantom przechodzić od razu do fazy tworzenia rozwiązań. Proces rozpoczyna się od analizy trzech aspektów:

  • konkurencji,
  • rynku,
  • potrzeb użytkownika.

Badanie potrzeb użytkowników

Konsument jest bohaterem działań UX. Do badania jego potrzeb wykorzystujemy trzy sprawdzone techniki:

  • badania ilościowe,
  • badania jakościowe,
  • badania etnograficzne.

Na tej podstawie przygotowujemy proces Design Thinking i Customer Journey, co pozwala „wejść w buty” użytkownika i zrozumieć jego perspektywę.

Narzędzia badawcze

Na etapie projektowania wykorzystujemy m.in.:

  • pogłębione wywiady,
  • focusy,
  • testy konceptów,
  • testy użyteczności.

Dostarczone dane ułatwiają przejście do kolejnego etapu – finalizacji projektu. Wówczas wykonujemy testy A/B, analizy danych z aplikacji, heatmaps, analizy językowe, wizualne i kulturowe.

Wsparcie dla UX designerów

UX designer doskonale wie, jak ważne są rzetelne dane w pracy projektowej. To właśnie one umożliwiają płynne przejście między kolejnymi etapami i tworzenie rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby użytkowników.

Jeżeli uważasz, że przydałaby się pomoc doświadczonego specjalisty UX, skontaktuj się z nami: biuro@biznesinfobroker.pl